Jadłospis



Śniadanie

Obiad

Podwieczorek

Poniedziałek

chleb oliwski / chleb razowy ze słonecznikiem 35g
(mąka pszenna, żytnia, ziarno słonecznika, gluten)
masło 5g (mleko),
pasta twarogowa z koperkiem 15g
(twaróg półtłusty (mleko), jogurt naturalny, (mleko), koper, przyprawy)
szynka gotowana z drobiu 10g
herbata z cytryną/ kakao (mleko + kakao) 200ml
talerz witaminek – pomidor, sałata, roszponka, ogórek kiszony, papryka czerwona, kiełki rzodkiewki

II śniadanie - paluszki z marchewki, jabłko

zupa ogórkowa 200g
(wywar mięsno-warzywny, ćwiartki kurczaka, marchew, seler, pietruszka korzeń, pietruszka natka, koper, sól, pieprz, lubczyk, ziele, ogórki kiszone, ziemniaki)
makaron łazanki z kapustą kiszoną i kiełbasą 170g
(makaron (gluten), olej, kapusta kiszona, marchew, cebula, kiełbasa podwawelska, przyprawy, sól)
herbata zielona z cytryną 200ml

jogurt naturalny z wiśniami (mleko, wiśnie mrożone)
wafel naturalny ze słonecznikiem (gluten)

Wtorek

chleb graham z orkiszem 35g
(mąka pszenna, żytnia, ziarno słonecznika, siemie lniane, orkisz, otręby, gluten)
masło 5g (mleko),
zupa mleczna z płatkami ryżowymi 200 ml (mleko, płatki ryżowe gluten)
dżem niskosłodzony z ananasowy 5g
serek naturalny z bazylia 10g (mleko)
herbata z cytryną 200ml

II śniadanie - jabłko, kalarepa

zupa krem z z zielonej soczewicy z prażonym ziarnem słonecznika 200g
(wywar mięsno-warzywny, ćwiartki kurczaka, marchew, seler, por, pietruszka korzeń, pietruszka natka, koper, sól, pieprz, lubczyk, ziele angielskie, majeranek, ziemniaki, czerwona soczewica, ziarno łuskane słonecznika)
gulasz z łopatki wieprzowej 60g
(mięso z łopatki wieprzowej, mąka tortowa (gluten), koper, przyprawy)
kasza gryczana 40g
buraczki na ciepło 80g
kompot owocowy 150ml
(woda, owoce mrożone: truskawka, wiśnia, rabarbar, śliwka), jabłka, cukier)

koktajl szpinakowo - bananowy z jarmużem na kefirze naturalnym
(szpinak mrożony, banan, jarmuż, kefir naturalny (mleko))
wafle bezcukrowe podpłomyki (gluten)

Środa

chleb oliwski / chleb razowy 35g
(mąka pszenna, żytnia, gluten)
masło 5g (mleko),
pasta rybna - wyrób własny 15g (tuńczyk w sosie własnym, serek naturalny (mleko), majonez, koper, pietruszka)
jajko na twardo (jajko)
talerz witaminek – papryka czerwona, ogórek kiszony, kiełki rzodkiewki, sałata, pomidor
herbata z cytryną/kawa inka 200 ml (mleko, kawa zbożowa)

II śniadanie - melon 100g

DZIEŃ DZIECKA

zupa pomidorowa z makaronem zacierka 200g
(wywar mięsno-warzywny, ćwiartki kurczaka, marchew, seler, pietruszka korzeń, pietruszka zielona, koper, sól, pieprz, lubczyk,oregano, bazylia, liść laurowy, ziele angielskie, koncentrat pomidorowy, pomidory, makaron zacierka (gluten))
frytki z pieca 60g
nugettsy z piersi kurczaka 60g
(pierś z kurczaka, pieprz, jajko, bułka tarta (gluten), przyprawy, sól)
surówka z ogórka kiszonego i cebuli 80g
kompot owocowy 150ml
(woda, owoce mrożone: truskawka, wiśnia, rabarbar, śliwka), jabłka, cukier)

galaretka cytrynowa z bananem i musem z jogurtu naturalnego (mleko)

Czwartek

chleb słoneczko z sezamem/ chleb wiejski 35g
(mąka żytnia, ziarno słonecznika, siemię lniane, dynia, sezam, (gluten))
masło 5g (mleko),
ser żółty 15g (mleko)
kabanosy wieprzowe 15g
talerz witaminek – pomidor, ogórek kiszony, rukola, kiełki lucerny, sałata, rzodkiewki, sałata
mleko (mleko) 200ml / herbata 200ml

II śniadanie - banan 100g

zupa rosół z makaronem nitki 200g
(wywar warzywno-mięsny, marchew, seler, pietruszka korzeń, pietruszka zielona, koper, ćwiartki kurczaka, sól, pieprz, lubczyk, ziele angielskie, makaron nitki gluten)
naleśniki z białym serem i jogurtem naturalnym 170g
(mąka, mleko, jajko, twaróg półtłusty (mleko), sól, jogurt naturalny (mleko), cukier)
herbata żurawinowa 200ml

ryż na mleku z musem truskawkowym
(ryż biały (gluten), mleko, truskawki mrożone)

Piątek

chleb razowy wieloziarnisty 35g
(mąka żytnia, ziarno słonecznika, siemię lniane, dynia, sezam, gluten)
zupa mleczna z płatkami orkiszowymi 200ml (mleko, płatki orkiszowe gluten)
serek waniliowy (mleko) 15g
powidła śliwkowe 10g
herbata czarna 200ml

II śniadanie - sok warzywno-owocowy, wafel naturalny kukurydziany

zupa ryżana 200g
(wywar mięsno-warzywny, ćwiartki kurczaka, marchew, seler, pietruszka korzeń, pietruszka zielona, koper, sól, pieprz, lubczyk, ryż biały gluten)
pieczony filet z mintaja 80g
(mintaj filet, bułka tarta (gluten), olej, pieprz, sól)
kasza jaglana 40g
surówka kapusty świeżej, marchwi i jabłka 80g (kapusta biała, marchew, jabłko, sól, pieprz)
herbata rumiankowa 150ml

kisiel morelowy 150g
ciastko wielozbożowe z żurawiną (gluten)

JADŁOSPIS MOŻE ULEC ZMIANIE!!



Śniadanie

Obiad

Podwieczorek

Poniedziałek

chleb oliwski / chleb razowy ze słonecznikiem 35g
(mąka pszenna, żytnia, ziarno słonecznika, gluten)
masło 5g (mleko),
pasta twarogowa ze szczypiorkiem 15g
(twaróg półtłusty (mleko), szczypiorek, przyprawy)
herbata czarna/kawa inka (mleko) 200ml
kabanosy wieprzowe 10g
talerz witaminek – pomidor, szczypiorek, roszponka, ogórek kiszony, papryka żółta

II śniadanie - banan 100g

zupa rosół wiedeński 200g
(wywar mięsno-warzywny, ćwiartki kurczaka, marchew, seler, pietruszka korzeń, pietruszka zielona, koper, sól, pieprz, lubczyk, ziele angielskie, kaszka manna gluten)
jajko na twardo w sosie chrzanowym
(jajko, chrzan tarty, śmietana 12%, przyprawy, sól)
ziemniaki puree 60g
mix warzyw na ciepło z masłem i bułką tartą 80g
(kalafior, brokuł, marchewka - warzywa mrożone, masło (mleko); bułka tarta (gluten))
herbata z dzikiej róży 200ml

kisiel wiśniowy z polewą jogurtową
(kisiel, jogurt naturalny (mleko), cukier)
jabłko
wafel naturalny kukurydziany (gluten)

Wtorek

chleb razowy wieloziarnisty 35g
(mąka żytnia, ziarno słonecznika, siemię lniane, dynia, sezam, gluten), gluten)
masło 5g (mleko),
zupa mleczna z płatkami owsianymi 200 ml (mleko, płatki owsiane gluten)
dżem niskosłodzony z czarnej porzeczki 5g
ser żółty salami 10g (mleko)
herbata z cytryną 200ml
II śniadanie - paluszki z marchewki, gruszka 100g

zupa krupnik z kaszą jęczmienną 200g
(wywar mięsno-warzywny, ćwiartki kurczaka, marchew, seler, pietruszka korzeń, pietruszka zielona, koper, sól, pieprz, lubczyk, ziemniaki, kasza jęczmienna (gluten))
kotlet z wątróbki drobiowej z cebulą i jabłkiem 70g
(mielona wątróbka drobiowa, jabłko, cebula, olej, mąka pszenna (gluten), sól, przyprawy)
surówka z kiszonego ogórka 80g (ogórek kiszony)
kompot owocowy 150ml
(woda, owoce mrożone: truskawka, wiśnia, rabarbar, śliwka), jabłka, cukier)

budyń waniliowy z sokiem wiśniowym
(budyń waniliowy, mleko (mleko), sok wiśniowy)

Środa

chleb wiejski/ chleb graham z orkiszem 35g
(mąka pszenna, żytnia, ziarno słonecznika, siemie lniane, orkisz, otręby, gluten)
masło 5g (mleko),
polędwica z indyka z majerankiem 10g
jajko na twardo (jajko)
talerz witaminek – pomidor, papryka żółta, ogórek kiszony, sałata, ogórek świeży, szczypiorek, kiełki pora
herbata czarna/kakao (mleko, kakao) 200 ml

II śniadanie - jabłko 100g

zupa krem z pora z ziemniakami 200g
(wywar mięsno-warzywny, ćwiartki kurczaka, marchew, seler, pietruszka korzeń, pietruszka zielona, sól, pieprz, liść laurowy, ziele angielskie, lubczyk, por, ziemniaki, śmietana 12% (mleko))
kasza bulgur 40g
kotlet mielony 60g
(mięso z łopatki wieprzowej i szynki orzech, pieprz, jajko, bułka tarta (gluten), przyprawy, sól)
duszona czerwona kapusta 80g
kompot owocowy 150ml
(woda, owoce mrożone: truskawka, wiśnia, rabarbar, śliwka), jabłka, cukier)

musli wielozbożowe z suszonymi owocami na mleku (gluten, mleko)

Czwartek

chleb zakopiański / chleb razowy ze słonecznikiem 35g
(mąka pszenna, żytnia, ziarno słonecznika, siemie lniane, mak, otręby, gluten)
masło 5g (mleko),
serek naturalny z czarnuszką 15g
(serek naturalny (mleko), czarnuszka, przyprawy)
parówka na ciepło (filet indyka 90%)
ketchup (koncentrat pomidorowy, przyprawy)
talerz witaminek – pomidor, ogórek kiszony, rukola, kiełki lucerny, sałata, rzodkiewki, roszponka
mleko (mleko) 200ml / herbata 200ml

II śniadanie - kiwi 100g

zupa fasolowa z ziemniakami 200g
(wywar mięsno-warzywny, ćwiartki kurczaka, marchew, seler, pietruszka korzeń, pietruszka zielona, koper, sól, pieprz, lubczyk, ziele angielskie, śmietana 12%, ziemniaki, fasola biała sucha Jaś)
makaron wstążki z piersią kurczaka i cukinią w sosie pomidorowym 170g
(makaron (gluten), mięso z kurczaka, cukinia, mąka tortowa, przecier pomidorowy, sól, cukier, pieprz, zioła prowansalskie, oregano)
herbata zielona z cytryną 200ml

kaszka manna z musem jagodowym
(kasza manna (gluten), mleko, jagody mrożone)

Piątek

chleb żytni wieloziarnisty 35g
(mąka żytnia, ziarno słonecznika, siemię lniane, dynia, sezam, gluten)
kaszka kukurydziana na mleku 200ml (mleko, kaszka kukurydziana gluten)
serek naturalny z szynką15g
(serek naturalny (mleko), czarnuszka, szynka, przyprawy)
dżem agrestowy z kiwi niskosłodzony 10g
herbata czarna 200ml

II śniadanie - jabłko, kalarepa 100g,

zupa marchwiana z ziemniakami 200g
(wywar mięsno-warzywny, ćwiartki z kurczaka, marchew, seler, pietruszka korzeń, pietruszka zielona, koper, sól, pieprz, lubczyk, ziele angielskie, ziemniaki, śmietana 12%)
pieczony filet z dorsza - paluszki rybne 80g
(dorsz filet, bułka tarta (gluten), olej, pieprz, sól)
kasza pęczak 40g
surówka kapusty kiszonej i jabłka 80g (kapusta kiszona, jabłko, sól, pieprz)
herbata z czarnej porzeczki 150ml

koktajl buraczkowo - bananowy na kefirze naturalnym
(kefir naturalny (mleko), buraki, banan)
chrupki kukurydziane (gluten)

JADŁOSPIS MOŻE ULEC ZMIANIE!

Strony

Wykaz substancji i produktów powodujących alergie lub reakcje nietolerancji:

1. Zboża zawierające gluten. 6. Soja i produkty pochodne. 11. Nasiona sezamu i produkty pochodne.
2. Skorupiaki i produkty pochodne. 7. Mleko i produkty pochodne. 12. Dwutlenek siarki i siarczyny.
3. Jaja i produkty pochodne. 8. Orzechy i produkty pochodne. 13. Łubin i produkty pochodne.
4. Ryby i produkty pochodne. 9. Seler i produkty pochodne. 14. Mięczaki i produkty pochodne.
5. Orzeszki ziemne i produkty pochodne. 10. Gorczyca i produkty pochodne.